В II (міському) етапі хімічної олімпіади прийняли участь 95 учнів з 32 навчальних закладів освіти: ЗОШ № 1,4,8,10,12,14,15,16,22,25,29,36,40,41,42,49,50,52,53,54,55,59,65,68,73,85,88 та учні ПТУ.
|
Роки |
2011-2012 |
2012-2013 |
Кількість закладів |
33 |
32 |
Кількість учнів |
90 |
95 |
Дані моніторингу свідчать про тенденцію зменшення кількості навчальних закладів порівняно з минулим роком, але число учасників при цьому збільшилося.
Слід відзначити дуже високий рівень складності завдань в більшості паралелей, їх значний відрив від шкільної програми. Прикро, що програма з хімії ущільнюється, час на її вивчення скорочено вдвоє (більшість старшокласників вивчає предмет на рівні стандарту), тому рівень компетентності учнів в олімпіаді в середньому складає 25-30 балів у зрівнянні з можливими 100 балами. Згідно положення про олімпіаду, призерами можуть бути учні, які виконали якісно хоча б 30% завдань, тому, практично в усіх паралелях, відсутні призери олімпіади, крім 8 класів. Призерами стали:
№ |
ПІ учня |
Навчальний заклад |
Клас |
Кількість балів |
Місце |
ПІБ вчителя |
1 |
Аксенкова Сусанна |
НВК «ЗОШ №14- ліцей «Лідер» |
8 |
45 |
I |
ТархановаЛ.І. |
2 |
Жадобкіна Ольга |
НВК «ЗОШ №25 – ліцей «Успіх» |
8 |
44,5 |
II |
Панасенко Г.О. |
Найголовніші ускладнення в роботах учасників :
7 клас
<!-В завданні 4 учні мали утруднення у складанні формул, розподілі коефіцентів.
<!-Завдання 5 учні виконати зовсім не змогли, у зв’язку з тим, що умови задачі не відповідають вимогам до розв’язання розрахункових задач учнями 7 класу.
8 клас
<!-Завдання олімпіади не відповідають програмі 8 класу.
<!-Труднощі були при написанні хімічних рівнянь, які характеризують властивості амфотерних сполучень, завдання на виявлення масових долів компонентів у сумішах.
9 клас
1)Завдання 2 по гідролізу солей не відповідає програмі 9-го класу.
2) Завдання 3 передбачає знання якісних реакцій і основи аналітичної хімії, які вивчається у програмі 10-го класу.
3) Органічні сполуки починають вивчати у другому семестрі 9 класу, тому розрахункові комбіновані задачі учні практично не рішили.
10 клас.
1) Складність завдань не відповідає рівню (завдання № 5 виявляється більш простим для вирішення, ніж завдання № 1)
2) Нема жодного завдання, яке би не виходило за рамки шкільної програми.
11 клас.
1. У завданні № 5 наявна помилка - не можливо встановити структуру формули сполуки С4 Н14 О 2.
2. Швидкість хімічних реакцій вивчається у 8 класі оглядово.
3. Порядок хімічних реакцій не розглядається в шкільному курсі хімії
Було б розумно орієнтувати вчителя, на які теми поза межами шкільної програми будуть запропоновані завдання.
Протоколи олімпіади. Динаміка
якості підготовки учнів олімпійського резерву до Всеукраїнської олімпіади з
хімії
|